Voor Neijenhof Luyt Advocaten lagen er medio 2014 diverse uitdagingen om de vindbaarheid van de website te verbeteren zonder te moeten investeren in betaald online adverteren. Het was het tijd om de online activiteiten van het kantoor naar een hoger niveau te tillen en de organische vindbaarheid te verbeteren.
We zijn de uitdaging aangegaan om de communicatie richting de doelgroep gerichter, aantrekkelijker en efficiënter te presenteren op het web en het verhogen van de maandelijkse hoeveelheid aanvragen. De nieuwe en visueel uitgesproken site richt zich nog specifieker op het marktsegment waar dit kantoor zich in specialiseert.
Omdat er meer bezoekers getrokken konden worden die zich via mobiele apparaten oriënteren was het belangrijk dat de website op alle mobiele apparaten (tablets en telefoons) goed te gebruiken zou worden.
In nauwe samenwerking met de klant hebben zijn we van strategie, idee en ontwerp, naar realisatie en implementatie gegaan. We hebben een nieuwe website ontwikkeld die volledig responsive is. Dat wil zeggen dat de site zich aanpast aan kleine schermen, goed te gebruiken is op touch screens en tevens snel laadt zodat gebruik op een telefoon met een tragere verbinding geen problemen oplevert.
Vervolgens hebben we maandelijks specifieke juridische content gecreëerd speciaal toegespitst op de trefwoorden waar de doelgroep van Neijenhof Luyt Advocaten op zoekt. Tijdens het vooronderzoek bleek dat de doelgroep een verscheidenheid aan mobiele apparaten gebruikte en via meerdere online kanalen op de website binnen kwam. Het bereiken van deze doelgroep vroeg daarom om een totaalaanpak.
Een visueel indrukwekkende website die goed te gebruiken is op elk formaat scherm.
In de Verenigde staten zoekt 94% van de mensen met een smartphone lokale informatie op hun telefoon. Interessant is dat 77% van alle mobiele zoekopdrachten thuis of op het werk wordt uitgevoerd, dus op plaatsen waar waarschijnlijk ook desktopcomputers aanwezig zijn.
Mobiel is essentieel voor ieder bedrijf en zal dit ook blijven, of u nu over uw favoriete sportteam blogt, werkt aan een website voor het lokale theater of producten verkoopt aan potentiële klanten. Zorg ervoor dat bezoekers een goede ervaring op uw site hebben wanneer ze deze bezoeken via een mobiel apparaat!
Het eindresultaat is een heldere en overzichtelijke website. Mooi om te zien, makkelijk om mee te navigeren en ook, heel belangrijk, mobiel perfect werkend.
Maar belangrijkste resultaat is natuurlijk dat er door de aanhoudende online marketingactiviteiten meer aanvragen binnenkomen dan vooraf het geval was. In de zomer van 2015 is het bezoekersaantal meer dan vervijfvoudigd, en is het aantal binnenkomende aanvragen via de website meer dan verdubbeld.
Naam | Marien van Overbeek |
Geboren | 30 juni 1985 |
Woonplaats | Rotterdam |
Werkgever | Acato |
Marien woont in Rotterdam, is geboren te Delft en studeerde Communicatiesystemen aan de Hanzehogeschool te Groningen. Inmiddels heeft hij een gedegen achtergrond opgebouwd in online marketing & communicatie en het ontwikkelen van user interfaces. Zijn specialisme is dan ook het vinden van de balans tussen techniek, merkwaarden en gebruiksvriendelijkheid.
Zijn passie ligt in het zoeken naar evenwicht op het grensvlak tussen design en code. Het onmogelijke mogelijk maken zonder dat het ten koste gaat van technische kwaliteit, merkwaarden of gebruikservaring. Dat is de uitdaging.